8 kroków do idealnej wizytówki

Na pewno spotkałeś się z powiedzeniem jak cię widzą, tak cię piszą”. Oznacza ono ocenę po wyglądzie zewnętrznym. W relacjach biznesowych jest to tak samo ważne – wizytówka przedstawia to, kim jesteśmy. Zadbaj zatem o najdrobniejsze szczegóły w jej designie i zapewnij sobie dobre pierwsze wrażenie. Jakie są najważniejsze pytania, które  powinieneś sobie zadać podczas projektowania?

 

 

1. Jakie są standardowe wymiary wizytówek w Polsce?

Projektowanie zacznij od dobrania odpowiednich wymiarów pliku. W Polsce jest to 85x55mm lub 90x50mm.

 
2. Wybrałeś kolory współgrające z logo i resztą identyfikacji?

Trzymaj się kolorów, które są komplementarne i uzupełniają się z logo. Nie używaj zbyt wielu barw, najlepiej nie przekraczaj dwóch różnych. Jeśli posiadasz księgę znaku lub identyfikacji wizualnej – trzymaj się jej wyznaczników.

 

58e17a40392d7c3a3f825a6cceb49580
3. Czy logo rzuca się od razu w oczy?

Logo to najważniejsza część Twojej wizytówki. Powinno ono być pierwszym elementem, na który pada wzrok. Dopilnuj, aby było duże i dobrze usytuowane.

 
4. Zawarłeś na niej wszystkie najważniejsze informacje?

Wizytówka ma spełniać przede wszystkim funkcję informacyjną, dlatego zawrzyj na niej kolejno swoje imię i nazwisko, firmę, pełnioną funkcję, numer telefonu, adres www i opcjonalnie informacje o posiadanych profilach w mediach społecznościowych.

 

7a3ed0e14b69af7b04fe4ff768dc604f
5. Czy tekst jest czytelny?

Poszczególne wiersze tekstu powinny znajdować się w równych i w miarę szerokich odstępach, aby nie zlewały się ze sobą ani z innymi elementami graficznymi. Wybierz także font, który nie sprawi trudności w odczytaniu.

 
6. Czy widnieją na niej rozpraszające elementy?

Zwróć uwagę na przejrzystość projektu. Unikaj natłoku wzorów, kieruj się zasadą mniej, znaczy więcej.

 
7. Wyróżniasz się na tle konkurencji?

Pomyśl o designie, który odróżni Cię od innych. Może to być przykładowo wizytówka z ruchomymi czy rozkładanymi elementami, wydrukowana na nietypowym papierze, czy wykonana na przykład z drewna lub materiału. Rozważaj to w kontekście branży, w której pracujesz.

 

39513add343b33d333b7f184173d59a1

 

427d893480e6ab1e6e88d18ae9cf9502
8. Jak projekt będzie się prezentował w druku?

Koniecznie nie zapominaj o tym, że czasami mogą pojawić się pewne komplikacje przy wydruku. Dlatego lepiej unikaj  ramek, które mogą zostać niedokładnie przycięte. Sprawdź również jak wybrane kolory prezentują się w przestrzeni CMYK, ponieważ po wydrukowaniu mogą wyjść bledsze, w porównaniu z tym, co pokazywał ekran komputera.

«

© 2017 System Identyfikacji. Theme by Anders Norén.

_

Zajrzyj również na nasze inne blogi o brandingu:
|
Fajne Nazwy | Strategie Marki | System Identyfikacji | Hasło Reklamowe | Logo Logotyp | Marki Luksusowe | Zmiana Nazwy | Architektura Marki |

_