Czym jest księga znaku?

Księga znaku (z ang. brand book) to inaczej standaryzacja zasad i procedur stosowania elementów systemu identyfikacji w strategii marki. Zamieszcza się w niej minimalne wielkości określonych grafik firmowych, które zapewnią im czytelność. Zawiera konkretne i często szczegółowe informacje dotyczące użycia logo i logotypu. Gwarantuje spójność systemu identyfikacji i prawidłowe jego wykorzystywania.

Standaryzacji w księdze znaku podlegają przede wszystkim:

  • logotyp, znaki firmowe,
  • kolorystyka firmowa,
  • wizytówki,
  • druki firmowe (papier, koperty)
  • tablice informacyjne i oznakowanie budynków,
  • drukowane formy reklamowe (ulotki, broszury),
  • specyfika ubioru pracowników.

 

Zdarza się również, że do księgi znaku dodaje się nośnik danych z próbkami kolorów oraz gotowymi wzorami poszczególnych elementów, np. logo lub logotypu. Często takie informacje są publikowane w Internecie, co znacznie ułatwia ich wykorzystywanie, choćby przez drukarnie czy grafików.

 

« »

© 2017 System Identyfikacji. Theme by Anders Norén.

_

Zajrzyj również na nasze inne blogi o brandingu:
|
Fajne Nazwy | Strategie Marki | System Identyfikacji | Hasło Reklamowe | Logo Logotyp | Marki Luksusowe | Zmiana Nazwy | Architektura Marki |

_