Firmy całego świata bardzo często korzystają z podświadomego przemycenia nam za pośrednictwem identyfikacji wizualnej komunikatu niosącego wartości lub benefity związane z ich usługami.

1) Amazon – pomarańczowa strzałka symbolizująca uśmiech, która rozpościera się od A do Z, co informuje o bogatym asortymencie

amazon

2) Tour de France – w nazwę wkomponowany została zgrabnie sylwetka kolarza

tour

3) SONY Vaio – nazwa linii w logo składa się z dwóch elementów. „VA” celowo przypomina falę transmisji analogowej, a „IO” symbolizuje kod binarny, czyli format cyfrowy.

sony

4) Cisco – pionowe kreski przybierają kształt mostu Golden Gate, czyli symbolu miasta San Francisco w Kalifornii, skąd też pochodzi firma Cisco.

cisco

5) Toblerone – wkomponowany został wizerunek tańczącego niedźwiedzia, umieszczony na tle żółto-białej góry.

toblerone

6) FedEx – przestrzeń pomiędzy literami E oraz X posiada kształt białej strzałki symbolizującej szybkość w realizowaniu przesyłek.

fedex

7) F1 – biała przestrzeń pomiędzy literą F, a czerwonym „grzebiem” to zgrabne i prosto wkomponowanie cyfry 1.

f1

8) Baskin Robbins – fragment inicjałów nazwy traktuje jednocześnie o ilości rodzajów lodów będących w ofercie tej znanej lodziarni.

Baskin Robbins

9) Hotel Tonight – bardzo prosty, ale dobry przykład. Sygnet to zarówno litera H, jak i wizualizacja łóżka.

hotel tonight

10) Sun Microsystems – jakby nie spojrzeć, „labirtynt” w sygnecie to zawsze początkowy człon nazwy firmy.

sun

11) Yoga Australia – pusta przestrzeń pomiędzy nogą, ręką i biodrami kobiety umieszczonej w sygnecie tej australijskiej szkoły yogi to nic innego jak zarys terytorium Australii.

Yoga Australia