Identyfikacja wizualna marki składa się z wszystkiego, po czym można rozpoznać markę. Jest to zatem jej logo, kolorystyka czy font. Innymi słowy jest to symbolika marki.

Stworzenie systemu identyfikacji wizualnej to trudne zadanie, które jednak wykonane w sposób przemyślany może ułatwić osiągnięcie przez markę sukcesu i trafić do dedykowanej grupy odbiorców. W tym miejscu pojawia się pytanie: jak stworzyć identyfikację wizualną?

 

1. Kolorystyka – stwórz kolorystykę dla swojej marki, która nie tylko będzie ją wyróżniać, ale także będzie się doskonale prezentować.

2. Logo/logotyp – mając wybrane kolory swojej marki, zaprojektuj jej logo lub logotyp. Wybierz font, który będzie współgrał z filozofią firmy.

3. Konkurencja – upewnij się, że konkurencyjne firmy nie wpadły na ten sam pomysł co ty. Dobry research uchroni przed porażką i zarzutem plagiatu.

4. Przetestuj – sprawdź, jak zaprojektowane logo w wybranej kolorystyce będzie prezentować się w wielu formatach. Może się zdarzyć, że font w połączeniu z kolorem, na który się zdecydowałeś, w małym formacie będzie nieczytelny lub nieprofesjonalny.

4. Ubiór pracowników – zadbaj o to, aby pracownicy byli wizytówką twojej marki i jednoznacznie się z nią kojarzyli. Ubrania w kolorze marki z jej logo to doskonała inwestycja.

5. Detale – zaprojektuj papier firmowy, wizytówki i gadżety z logo marki. Profesjonalizm w każdym detalu będzie pozytywnie odbierany przez klientów i wspólników

6. Działaj – mają przemyślany system identyfikacji marki jesteś gotowy, by zapoznać z nią potencjalnych klientów!