Jak ubiór pracowników wpływa na wizerunek Twojej firmy?

Każdemu na pewno znane jest pojęcie dress code’u, czyli zbióru strojów stosownych do konkretnej okazji, w dużej mierze mających swoje podstawy w kulturze. Jednak czy zastanawiałeś się, jak strój pracowników może wpływać na wizerunek Twojej firmy?

Ubiór pracowników może wydawać nam się nieistotny, ale jego ujednolicenie pomoże klientom lepiej zrozumieć naszą firmę. Dbanie o to jest szczególnie ważne w sklepach, gdzie pracownik ma największy kontakt z klientem, który może być zdezorientowany w przypadku, gdy jedni pracownicy ubrani są formalnie, a drudzy w stylu casual. Warto zwrócić uwagę na to, którzy z nich mają bezpośredni kontakt z klientem, a którzy nie.

Aby być pewnym, że pracownicy zostaną wdrożeni w dress code firmy możemy stworzyć wizualny przewodnik akceptowanej odzieży, który stanowić będzie nieodłączny element pakietu onboardingowego dla nowych pracowników. Jednym z podstawowych i najłatwiejszych kroków może być wybranie jednego wiodącego koloru koszulek z umieszczonym na nich logo, np. tak jak robi to Apple ze swoimi niebieskimi polo. Niektóre firmy podchodzą też bardzo restrykcyjnie do wszelkich modyfikacji ciała, zwłaszcza tatuaży, czy piercingu w widocznych miejscach.

Kolejnym z pozytywnych aspektów jest sam stosunek pracowników do ich pracy. Badania dowiodły, że noszenie formalnego ubioru pracowniczego poprawia samoocenę i sprawia, że czujemy się pewniejsi siebie.

Powinniśmy również pamiętać o kwestiach religijnych i pozwalać pracownikom na elastyczne zmiany, w zależności od wymogów narzucanych przez ich wiarę.

« »

© 2017 System Identyfikacji. Theme by Anders Norén.

_

Zajrzyj również na nasze inne blogi o brandingu:
|
Fajne Nazwy | Strategie Marki | System Identyfikacji | Hasło Reklamowe | Logo Logotyp | Marki Luksusowe | Zmiana Nazwy | Architektura Marki |

_