Koty w indentyfikacji wizualnej

Tak jak mogliście przeczytać tutaj, zwierzęta są chętnie wybieranym przez firmy motywem w identyfikacji wizualnej. Istnieje jednak wiele związanych z nimi podświadomych skojarzeń, na które powinniśmy zwrócić uwagę. Dzisiaj zajmiemy się symboliką kota.

Wybierając kota do naszej identyfikacji musimy liczyć się z tym, że dzięki kulturze może przywoływać negatywne skojarzenia – czarne koty uważane są za przynoszące pecha. Co ciekawe, przesąd ten obowiązuje tylko w katolickiej Europie oraz Stanach Zjednoczonych, natomiast w Wielkiej Brytanii i Azji przynosi on szczęście. Koty postrzegamy również jako zimne, wyniosłe, wybiórcze, nie lubiące innych.

Jednak jeśli Twoja firma ceni sobie oryginalność i wyrafinowanie, kot będzie świetnym wyborem. Zwierzęta te kojarzą się z mądrością i niezależnością, a także bystrością oraz niebywałą intuicją. Są uważana za lojalne i łatwo przystosowujące się do nowego otoczenia. Obok psów, są jednymi z najbardziej popularnych zwierząt domowych na całym świecie, tak więc klientowi łatwo będzie się z nim utożsamić. Marka Jaguar, produkująca samochody sportowe, wykorzystuje też symbol dzikiego kota, który momentalnie kojarzy się nam z szybkością – czyli z potencjalnie najważniejszą cechą, jakiej szuka ich klient.

Poniżej prezentujemy kilka przykładów wykorzystania kotów w identyfikacji wizualnej firm:

koty-logo

« »

© 2017 System Identyfikacji. Theme by Anders Norén.

_

Zajrzyj również na nasze inne blogi o brandingu:
|
Fajne Nazwy | Strategie Marki | System Identyfikacji | Hasło Reklamowe | Logo Logotyp | Marki Luksusowe | Zmiana Nazwy | Architektura Marki |

_