Mniej znaczy więcej – minimalistyczna identyfikacja wizualna

Z pewnością zauważyliście już rosnącą popularność minimalistycznego designu marek w ciągu ostatnich lat. Minimalizm to świetny sposób na poprawę odbioru świadomości firmy wśród większej ilości konsumentów. Na pierwszy rzut oka może wydawać się banalnie prosty w zaprojektowaniu, jednak czy aby na pewno?

 

Taki typ identyfikacji wizualnej stawia na zbalansowaną formę, przestrzeń negatywną oraz mniejsze użycie koloru. Ważny jest również dobór odpowiedniego i czytelnego fontu. Zasadnicze jest wyodrębnienie i skupienie się tylko na najważniejszych elementach, które nie odciągają uwagi oraz nie rozpraszają. Wymaga to wcześniejszego planowania i głębokiego przemyślenia całego procesu. Musimy uważać jednak, by nie przesadzić i nie usunąć elementów, które są istotne dla wizerunku marki.

 

 

Minimalistyczne ID jest łatwiejsze do zapamiętania, a stosując mniej zbędnych elementów, zostawiamy klientowi więcej pola do własnych przemyśleń na temat firmy. Pozwala też łatwiej zachować spójność w brandingu. Zbyt dużo kolorów i wszelakich wzorów wprowadza swego rodzaju chaos i sprawia to, że trudniej je zachować w pamięci i kojarzyć z konkretną marką.

 

Kiedy myślimy o konsekwentnym minimalistycznym looku marki, doskonałym przykładem takiego brandingu jest firma Apple. Apple od lat stara się jak najbardziej uprościć ich wszystkie produkty – stawia na funkcjonalność, pozbywając się wszelkich elementów, które odciągają uwagę od designu.

 

« »

© 2017 System Identyfikacji. Theme by Anders Norén.

_

Zajrzyj również na nasze inne blogi o brandingu:
|
Fajne Nazwy | Strategie Marki | System Identyfikacji | Hasło Reklamowe | Logo Logotyp | Marki Luksusowe | Zmiana Nazwy | Architektura Marki |

_