Neutralna kolorystyka w identyfikacji wizualnej

Powracamy z cyklem na temat kolorystyki w identyfikacji wizualnej. Wcześniej pisaliśmy o żywych barwach, tym razem zajmiemy się ich przeciwieństwem, czyli kolorami neutralnymi – białym, szarym oraz czarnym.

Kolory te będą dobrym wyborem, jeśli chcemy przekazać wiele trudnych informacji, które użytkownik powinien przyswoić. Nadają rzeczom łatwy, przejrzysty i minimalistyczny wygląd, kojarzący się z bezpieczeństwem i solidnością.

 

Biały

Czystość, niewinność, świeżość – to najlepsze przymiotniki opisujące ten kolor. Jest prosty i skromny, a przez to łatwy w odbiorze. Dzięki swojej surowości, wzbudza poczucie kreatywności. Może być ona jednak także odbierana w negatywny sposób i powodować uczucie pustki oraz izolacji. Co ciekawe, biały występuje w prawie każdym logo popularnych serwisów społecznościowych.

 

Szary

Szary to kolor niezawodności. Ponadczasowy i praktyczny. Często używany przy fontach w identyfikacji wizualnej ze względu na swoją neutralność, dzięki której dobrze współgra z innymi kolorami. Przez niektórych ten kolor jest postrzegany jako konserwatywny, ponury i może wywoływać poczucie smutku.

 

Czarny

Kojarzy nam się z siłą, autorytetem, elegancją. Jest klasyczny, wyrafinowany i dyskretny. Zazwyczaj stosowany, aby optycznie zmniejszyć rozmiar produktów. Kolor czarny może przytłaczać, jeśli jest używany zbyt często oraz przywoływać skojarzenia z tajemnicą, złem lub nawet śmiercią.

 

Poniżej znajdziecie kilka przykładów neutralnej kolorystyki w identyfikacji wizualnej firm:

« »

© 2017 System Identyfikacji. Theme by Anders Norén.

_

Zajrzyj również na nasze inne blogi o brandingu:
|
Fajne Nazwy | Strategie Marki | System Identyfikacji | Hasło Reklamowe | Logo Logotyp | Marki Luksusowe | Zmiana Nazwy | Architektura Marki |

_