Niedawno zostałem poproszony o radę przez małego przedsiębiorcę. Prowadzi on firmę już od kilku lat i niedawno usłyszał że koniecznie potrzebuje pakiet identyfikacji wizualnej, czyli tzw corporate identity. Nie chciał wierzyć, że pomoże to jego firmie, dlatego też po starej znajomości zapytał się właśnie mnie. Jako że samo pytanie pytanie uznałem za stosunkowo ciekawe, pozwoliłem sobie opublikować je wraz z moją odpowiedzią w niniejszym wpisie. Tym bardziej, że może sami się nad tym zastanawialiście.

Identyfikacja wizualna to zbiór między innymi takich elementów jak: logo, sygnet, wygląd wizytówek, papieru firmowego, kopert czy też samych dokumentów. Spójrz na identyfikację jednej z większych firm i przyjrzyj się jej uważnie. Z pewnością spostrzeżesz jakość, która wyróżnia tę firmę od tych, które nie uwierzyły w to, że identyfikacja wizualna jest ważnym elementem. To że każdy dokument posiada podobny nagłówek, wszystkie długopisy są w odpowiednim kolorze, a wizytówki wszystkich pracowników posiada ten sam design sprawia, że zauważasz iż są to profesjonaliści w swoim fachu, co przekłada się na większe zaufanie. Dodatkowo nawet mała firma ze spójnym przekazem wizualnym będzie wyróżniała się na tle konkurencji.

Spójrz teraz na przykłady identyfikacji małych firm, takich jak te umieszczone poniżej. One już wykorzystują benefity, które przyniosła im profesjonalna identyfikacja wizualna.