Wykorzystanie gradientu w identyfikacji wizualnej

Gradient staje się coraz popularniejszym elementem wykorzystywanym przy projektowaniu grafiki. Poprzez stopniowe przejścia kolorów, nadaje designowi efekt spójności i lekkości. Zobaczmy zatem, czym tak właściwie jest gradient i jak skutecznie wpleść go do identyfikacji wizualnej marki.

 

Słowo gradient” pochodzi z łaciny i można je tłumaczyć jako krok”, czy stopień”. Gradient to płynne przejście tonalne między przynajmniej dwoma kolorami.

 

Ritmia visual identity

 

Wyróżniamy 5 typów gradientów:

  • gradient liniowy
  • gradient lustrzany
  • gradient diamentowy
  • gradient stożkowy
  • gradient radialny.

Dobierając kolory do wykorzystania przy gradiencie zazwyczaj kierujemy się dwoma szkołami. Pierwsza to wybranie odcieni o bardzo podobnej barwie – jeden jaśniejszy, drugi nieco ciemniejszy. Natomiast druga polega na użyciu kolorów położonych na przeciwnych końcach koła barw. Zastosowanie tej sztuczki daje nam kontrastowe zestawienie, ale jednocześnie gwarantuje to, że będą do siebie pasowały.

 

Rausch Haus visual identity

 

Podczas projektowania należy też zwrócić uwagę na zjawisko bandingu, czyli pasmowania. Jeśli gradient nie zostanie wyrenderowany w pełnym spektrum kolorów, nasze przejścia tonalne stracą swoją płynność.

 

« »

© 2017 System Identyfikacji. Theme by Anders Norén.

_

Zajrzyj również na nasze inne blogi o brandingu:
|
Fajne Nazwy | Strategie Marki | System Identyfikacji | Hasło Reklamowe | Logo Logotyp | Marki Luksusowe | Zmiana Nazwy | Architektura Marki |

_