Zimne barwy w identyfikacji wizualnej

Kolor to jedno z najsilniejszych narzędzi, które możemy wykorzystać przy projektowaniu identyfikacji wizualnej. Za oknem prószy śnieg, dlatego dzisiaj przyjrzymy się bliżej temu, jaki wpływ na potencjalnych klientów mają barwy zimne.

 

Niebieski

 

blue-business-cards

 

Pierwsze skojarzenie jakie prawdopodobnie przychodzi nam do głowy myśląc o kolorze niebieskim to woda, dlatego uważany jest on za kolor, który uspokaja umysł i powoduje wyciszenie. Kojarzy się z solidnością, niezawodnością, czy wiarygodnością. Preferowany przez mężczyzn, jednak co ciekawe większość ludzi lubi przynajmniej jeden odcień niebieskiego. Osoby młode natomiast kojarzą niebieski z dojrzałością. Budzi poczucie bezpieczeństwa i zaufania do marki, dlatego jest tak często wykorzystywany przez konserwatywne korporacyjne marki. Może też jednak przywoływać uczucie oziębłości.

 

 

Firmy, które wykorzystują niebieski w swojej identyfikacji wizualnej to między innymi: Facebook, Twitter, Pepsi, Oral-B, Ford, Dell.

 

Zielony

 

story-brand-moodboard-green

 

Świeży, spokojny, łagodzący. Stymuluje harmonię w mózgu i równowagę między ciałem, a emocjami. Używany w sklepach, żeby zrelaksować klientów. Popularna kawiarnia Starbucks używa zielonego, by zachęcić do przerwy na kawę i odstresowania. Kojarzy się też z naturą i ziemią, dlatego często wykorzystywany jest do promowania problemów związanych ze środowiskiem. Kolor zielony często utożsamiany jest z pieniędzmi i bogatymi ludźmi, czy markami. Negatywne odczucia związane z zielonym to zazdrość, zawiść, czy też niedoświadczenie.

 

 

Przykłady marek wykorzystujących barwę zieloną: BP, Spotify, Xbox, Land Rover, Starbucks.

« »

© 2017 System Identyfikacji. Theme by Anders Norén.

_

Zajrzyj również na nasze inne blogi o brandingu:
|
Fajne Nazwy | Strategie Marki | System Identyfikacji | Hasło Reklamowe | Logo Logotyp | Marki Luksusowe | Zmiana Nazwy | Architektura Marki |

_